Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

En lägervecka

Av Emma Finstad - 27 juni 2015 22:01

Hej bloggen, Nu va det längesedan jag skrev något igen.
Denna veckan har jag varit på läger. mitt sista Exploreläger som Ungdomsledare.
Det va en upplevelse, många samtal, kramar, å Gudsupplevelser, Blandannat så blev min rygg helad :)
Har tagit mitt första bad för i  år, det var inte så där svinigt kallt som man kunde tro från början när man se alla skrika när de går i vattnet. 

Jag har haft otroligt roligt, och kommer sakna allt enormt mycket, 
idag hade vi kramring, i mitten någon stans så brast det totalt för mig, å jag grät så att jag inte kunde andas. 
Att man kan ha den känslan, att man är ledsen för att det kan vara sista gången man träffar folket samtidigt som man är glad för att få flytta hem till Helsingborg igen. Galet. 
efter lägret åkte jag till Alingsås och köpte byxor, 2 par ridbyxor och 2 par leggings, samt ett par svarta byxor, 
direkt därifrån hem å slänga in en maskin tvätt, för att sedan dra på sig ridkläder å bege mig till stallet, där det blev mys med bästa Perry innan hovslagare Stefan kom å fixade Perrys hovar för sista gången :( 
Jag grät nästan när jag kramade honom Hejdå :( 
Att jag ska bli så himla sentimental, USCH, Han har ju vart en kollega till mig i Tonårsarbetet. 
att människor kan betyda så mycket för mig på bara 2 år. 

Sedna blev det Herrljunga å handla lite mat, å sånt till i morgon, samt lite nödvändiga saker som behövs has med till Scoutlägret som börjar i morgon, Därefter begav jag mig hem, å hängde upp kläderna som legat i maskinen en stund. Käkade å fastnade så klart vid datorn, 
Har nu hunnit ta ett bad/dusch å tvättat mig ordentligt, det va skönt å välbehövligt :)

Nu sitter jag å lyssnar på musik och äter godis, och funderar på att börja packa strax, för i morgon kl 07:40 kommer någon å hämtar mig så att vi kan ta oss till scoutlägret :) för sedan är det en vecka av scoutläger som väntar innan den stora flytten till Helsingborg :) MÅSTE packa massa annat med egentligen men det får vänta en liten stund... om jag orkar i natt så kanske jag beger mig till Tranemo med ett lass grejer till.. 
Men det tvivlar jag på att jag orkar... 

vi hörs nästa vecka :)
pöss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Finstad - 29 september 2015 20:59

Hallå bloggen. Nu va det ett bra tag sedan som jag skrev igen.har hänt en hel del sedan dess...plugget rullar på. har nog aldrig läst så mycket böcker som jag gör just nu. börjar bli lite lagom långtråkigt, då jag läser facklitteratur nu, men det bli...

Av Emma Finstad - 5 september 2015 21:35


Idag har jag fått det visat för mig, en häst är otroligt stark, även om det är en liten häst. Idag har det regnat lite lagom mycket ute, och när jag kom till stallet så skulle jag mocka 2 boxar, sätta höpåsar och "burkmat" samt fylla på spån åt lil...

Av Emma Finstad - 1 september 2015 13:54

tänka sig att man sitter här. har precis plöjt igenom 88 sidor i en ny bok av thydell å analyserar å skriver om varje litet stycke, allt för att underlätta för mig själv vid ett senare tillfälle då vi ska arbeta med böckerna i kursen jag läser.Tänk v...

Av Emma Finstad - 1 september 2015 12:10

Jag är en sk. Fattig student men jag kan ändå inte låta bli. Här i Helsingborg finns det tiggare utanför varenda affär. Organiserat eller inte men jag tål inte att se dem sitta där ensamma i regn. Sol. Storm. Med sina enkronor i en plast eller papper...

Av Emma Finstad - 27 augusti 2015 20:27

hallå bloggen,dagen har vart igång sedan 7 i morse.körde barnen till skolan å efter det så åkte jag å släppte ut hästen samt fyllde på vatten.Därefter blev det åka hem å duscha, sedan hände det. jag drog iväg med Kim till billesholm av alla hålor. sa...

Presentation


Hej och välkommen till min blogg, Jag som bloggar här Heter Emma och är 23 år gammal, Jag bloggar om blandannat hästvardag, och Helsingborg.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok^^

Gästbok^^


Ovido - Quiz & Flashcards