Alla inlägg under april 2015

Av Emma Finstad - 13 april 2015 00:26

Hej bloggen, dags att reflektera lite tankar nu på nattens första småtimmar.

Jag är nog helt galen, Jag söker på ställen i helsingborg på google, youtube jag till och med streetviewar på adressen där vi bor.. å sedan sitter jag å kollar igenom massa gamla bilder från min tid där, å från vänner som bor där.
Jag längtar så mycket, I måndags kväll sa deras nuvarande barnflicka upp sig, så just nu vill jag bara dit ner. helst med en gång, men som sagt va, min tjänst här uppe slutar inte innan den 15 juli, dock blir sista månaden rätt soft. 
Då jag har en vecka semester (då jag så klart åkter ner till helsingborg Å sedan så har jag 3 veckor av läger. Det blir nog roligt. Men som jag nämnde här över, jag hade helst av allt belat flytta ner nu idag, i natt om jag kunde det.

Nu förtiden så lägger jag en del timmar i stallet, jag har köpt min första sadel nu. den kostar 3000 kronor. är en 18 tum i sitsen, vilket passar min otroligt sexiga rumpa perfekt ;)

Jag längtar till att få rida ut med clara i skogen, å bara ha tjejtid tillsammans. saknar min "lillasyster" så mycket just nu. Jag saknar ioförsig alla där nere, havet, människorna, närheten till shopping, men något som jag taggar mest för är att få flytta ner min älskade Perry, Han ska bo på pålsjögård om allt går som jag planerat. Jag kommer behöva välja till "höpåse till hagen" som kommer kosta mig 400 kr extra varje månad, men de är det värt. Jag taggar, får tillbaka rätt mycket på skatten med och hoppas på en fet sistalön. sedan hoppas jag av hela mitt hjärta att jag kommer in på kursen jag har sökt så att jag får ut ett studielån. för annars så rasar lite av mina planer, men de får jag ta tag i då... 
då kommer de bli typ 10000 i studielån å bidrag samt 2000 där jag jobbar hos familjen, så 12000 kr i månaden.
1800 i kallhyra + 500 i hösilage, hagar osv. sedan ev, 300 i halm (annars minst 600 i strö) å minst 600 i kraftfoder. vilket blir ungefär 3500 kronor. som varje månad kommer läggas på hästen. Sedan tillkommer hovslagare, försäkring å ett sparkapital om nått skulle hända. så ca 5000 i månaden om man slår ut det.

Ett pendelkort kostar nån stans mellan 700 och 1000 kronor/månaden om jag inte har mistagit mig helt. vilket betyder att jag kommer ha 6000 kvar varje månad. det blir spännande;) 

Jag längtar verkligen efter att få starta om mitt liv där nere i Helsingborg igen. 
Kärlek å god natt 

Presentation


Hej och välkommen till min blogg, Jag som bloggar här Heter Emma och är 23 år gammal, Jag bloggar om blandannat hästvardag, och Helsingborg.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok^^

Gästbok^^


Skapa flashcards