Alla inlägg den 8 juli 2015

Av Emma Finstad - 8 juli 2015 10:00

hej bloggen, dagarna börjar falla på plats nu, 
Är själv här hemma i hbg tills på lördag någon gång.
igår red jag perry för första gången här nere, det gick väl hyfsat, han va otroligt pigg å jag har ingen martingal som passarlängre, så det ska jag ta å köpa mig, så snart som det finns möjlighet. 
Han verkar trivas hyffsat i alla fall, kan vara lite gnäggande å hovskrapande nu när man kommer, å när han blir ensam, men det lägger sig rätt fort tror jag, han går i en stor gräshage med massor utav bete, så just nu får han minimalt med grovfoder när han kommer in å  på natten, ca 2kg på morgonen 1,5 på eftermiddagen och 3 på kvällen. på vintern sedan äter han ungefär 15 kg om dagen ;) Han verkar gilla fodret i alla fall då det är helt slut när man kollar in i boxen, 
har gjort så att jag blandar 1:a å 2:a skörden på kvällen så han får lite lagom med energi.

Nu ska jag iväg till väla, å kolla i affärer sedan vid 12 ska jag träffa patrik, han ska försöka fixa min dator... vi får väl se hur det går me den saken... Jag gissar på dåligt....;)

Presentation


Hej och välkommen till min blogg, Jag som bloggar här Heter Emma och är 23 år gammal, Jag bloggar om blandannat hästvardag, och Helsingborg.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok^^

Gästbok^^


Ovido - Quiz & Flashcards